Susisiekti su mumis

Media

Kremlius uždraudė ES žiniasklaidos priemones

Dalintis:

paskelbta

on

Rusija uždraudė 81 ES veikiančią žiniasklaidos priemonę, teigdama, kad jos „sistemingai skleidžia melagingą informaciją apie specialios karinės operacijos eigą [Rusijos invazija į Ukrainą]“.

Rusijos užsienio reikalų ministerija tokį sprendimą paskelbė antradienį (birželio 25 d.), reaguodama į ES apribojimus Rusijos propagandos kanalams.

Rusijos interneto draudimas taikomas nacionaliniams transliuotojams ir naujienų organizacijoms Austrijoje, Čekijoje, Estijoje, Graikijoje, Suomijoje, Prancūzijoje, Airijoje, Italijoje, Latvijoje, Lietuvoje, Maltoje, Nyderlanduose, Portugalijoje, Ispanijoje ir Švedijoje, bet ne Vokietijoje ar Lenkijoje. .

Kremlius taip pat uždraudė kelis žinomiausius Europos laikraščius, įskaitant „Berlingske“ Danijoje, Prancūzijos „Le Monde and Liberation“, Vokietijos FAZ, „Der Spiegel“ ir „Die Zeit“, „Irish Times“, „La Repubblica“ Italijoje, NRC Nyderlanduose. ir El Pais Ispanijoje.

Į draudimą įtrauktos keturios ES žiniasklaidos priemonės – „Agence Europe“, „Politico“ ir „EUObserver“ Briuselyje bei RFE/RL Prahoje.

Maskva nenurodė kitų į ES orientuotų žiniasklaidos priemonių, tokių kaip „EU Reporter“, „Euractiv“ ar „Euronews“.

Rusijos valdžia taip pat pasigailėjo visos prorusiškos žiniasklaidos Vengrijoje, išskyrus vieną nepriklausomą žiniasklaidos priemonę 444.hu.

Ministerija šį veiksmą apibūdino kaip „veidrodinę ir proporcingą“ reakciją į ES priemones prieš Rusijos žiniasklaidą.

„Jei bus panaikinti apribojimai Rusijos žiniasklaidai, Rusijos pusė taip pat persvarstys savo sprendimą dėl minėtų žiniasklaidos operatorių“, – nurodė Rusijos ambasada.

Pirmadienį ES į juodąjį sąrašą įtraukė keturis Rusijos propagandos kanalus: „Europos balsas“, „RIA Novosti“, „Izvestija“ ir „Rossijskaja gazeta“.

Neseniai Belgijos, Čekijos ir Lenkijos žvalgybos atliktame tyrime Europos balsas, įsikūręs Prahoje, buvo apkaltintas europarlamentarų papirkimu, kad šie veiktų Rusijos labui. Tai vis dar tiriama.

Anksčiau ES uždraudė Rusijos stotis Katehon, Pervyi Kanal, REN TV, Rossija 1, Rossiya 24, Spas TV, Sputnik, Russia Today, Tsargrad TV ir daugybę jų antrinių įmonių.

Ji taip pat įtraukė į juodąjį sąrašą daugiau nei 100 Rusijos asmenų, skatinančių propagandą, įskaitant RT vyriausiąją redaktorę Margaritą Simonyan ir televizijos laidų vedėją Vladimirą Solovjovą.

Paryžiuje įsikūrusios grupės „Žurnalistai be sienų“ (RSF) duomenimis, Rusija pagal spaudos laisvę yra netoli nuo galo pasaulyje (162 vieta iš 180). RSF svetainė taip pat užblokuota Rusijoje.

Věra Jourová, ES vertybių komisarė, X pareiškė, kad Rusijos žiniasklaidos draudimas yra nereikalingas atsakas.

„Rusijos finansuojami propagandos šaltiniai, skleidžiantys dezinformaciją kaip Rusijos karinės strategijos dalį, nėra tas pats, kas nepriklausoma žiniasklaida. Demokratinės valstybės tai supranta“, – pažymėjo ji.

Pasidalinkite šiuo straipsniu:

EU Reporter publikuoja straipsnius iš įvairių išorinių šaltinių, kuriuose išreiškiamas platus požiūrių spektras. Šiuose straipsniuose pateiktos pozicijos nebūtinai yra ES Reporterio pozicijos.

Trendai